آبنوس

آبنوس

 

تعبیر خواب به روایت امام جعفر صادق
دیدن آبنوس در خواب دلالت بر مردی دارد که صفات سختکوشی ، بر سر پیمان ماندن ، به ثروت رسیدن و غیره به او مربوط می شود

در اشاره امام صادق علیه السلام حرفی از بخیل و خسیس بودن به میان نیامده است
تعبیر خواب به روایت محمد بن سیرین
آبنوس درختی تناور چون درخت گردو است که در پاره ای از مناطق آفریقا و نواحی هند می روید و چوبش به سختی و درخشان شدن مشهور است و سیاهی چوب آن که بر اثر قرار گرفتن تنه درخت در آب زیبائی و برق خاصی می یابد در شعر شاعران متقدم به ذلف یار و غیره تشبیه شده است

تاریخ امروز

اگر در خواب آبنوس ببیند دلیلش مردی است سختکوش در کار خود ، محکم با اراده و خلل ناپذیر ، بر سر پیمانش می ایستد ، توانگر می شود ، ثروت می اندوزد ، اما با همه صفات بخیل و خسیس می شود و چیزی از او به کسی نمی رسد
تعبیر خواب به روایت ابراهیم کرمانی
اگر در خواب آبنوس ببیند چنانچه زن باشد همان خصوصیات مورد بالا را دارد متها با مسائلی که به زن مربوط میشود
تعبیر خواب به روایت منوچهر مطیعی تهرانی
آبنوس در زندگی ما چوبی است محکم و گران قیمت و در خواب نیز به استحکام و قوت تعبیر می شود. برخی از معبران آبنوس را به بخل و حسد تعبیر کرده اند و نوشته اند، داشتن شیئی خاص از چوب آبنوس که احساس کنید به خود شما تعلق دارد بخل است و خست و حسد. اگر عصایی از چوب آبنوس داشته باشید بر مردی محکم و استوار اما خشک که سود او کمتر عاید دیگران می شود متکی می گردید. اگر صندوق یا کمدی از چوب آبنوس ببینید که در خانه شماست زنی متشخص و مقتدر به زندگی شما قدم می نهد ولی اگر آن شیئی را در جایی ناشناخته مشاهده نمودید زنی با این خصوصیات با شما برخورد می کند. دیدن دری از چوب آبنوس برخورد و رو به رو شدن با مردی است محکم و استوار. اگر آن در بسته باشد نمی توانید از آن مرد بگذرید و از او متنفع شوید ولی اگر باز باشد برای شما موثر و مفید واقع می شود.

امروز

آبگینه

آبگینه

تعبیر خواب به روایت محمد بن سیرین
اگر ببیند نامش بر بلور نوشته شده است ، نعمت و دولت دنیا در دین پیدا خواهد کرد و به نیازهایش خواهد رسیداگر ببیند بر بلوری نام پادشاه یا شخص صاحب مقامی نوشته است ، اگر خواب بیننده خود پادشاه باشد اجلش نزدیک است و اگر کسی که این خواب را دیده است نسبتی با پادشاه و شخص صاحب جاه نداشته باشد به اندازه ارزش بلور خیر و خوشی میبیند و خوش عاقبتی در انتظار اوست
تعبیر خواب به روایت حضرت دانیال
دیدن آبگینه ( شیشه »بلور و ...) در خواب ، بر زن دلالت دارداگر ببیند در ظرف بلور آب میخورد زن اختیار میکند و ثروتمند میشود

دانلود فیلم

اگر ببیند در ظرف بلور به کسی شراب میدهد ، برای او زن میگیرد
تعبیر خواب به روایت منوچهر مطیعی تهرانی
معبران آبگینه را به زن تعبیر کرده اند و این به خاطر ظرافت و شکنندگی آن است چرا که زن ظریف و شکننده است. از دانیال نبی نقل می شود که چنان چه بیننده خواب ببیند که از ظرفی ساخته شده از آبگینه آب می خورد گویای آن است که او ازدواج می کند و یا با زنی وارد معامله سودبخش می شود. در دست داشتن ظرف آبگینه نیکو است. خویشتن را در میان تعدادی ظروف آبگینه دیدن مهمانی رفتن یا مهمانی دادن است و شاید عروسی. روی هم رفته دیدن آبگینه در خواب با توجه به این که آبگینه را به زن تعبیر کرده اند خوب است . مگر در یک صورت و آن این است که ظرفی از آبگینه داشته باشد و آن ظرف از دستتان بیافتد و بشکند. معبران نوشته اند همسر بیننده خواب می میرد و چنان چه بیننده خواب زن است یا مردی که همسر ندارد زنی از نزدیکان خویش را از دست می دهد.

دانلود فیلم ایرانی جدید

فال روزانه

فال روزانه 

فال روز متولدین فروردین: اگر شما کسی یا چیزی را می‌خواسته‌اید، امروز شور و هیجان شما انقدر شدید می‌شود که این علاقه خود را با رفتاری احمقانه ابراز می‌کنید!! خوشبختانه شما به اندازه کافی عاقل هستید که به نصیحت یکی از دوستانتان گوش بدهید و قبل از اینکه دست به کار شوید چند روز صبر خواهید کرد. فقط فراموش نکنید شما بدون در میان گذاشتن احساسات خود با دیگران به روشی که حتی باعث ناراحتی آنها می‌شود نمی‌توانید احساسات خودتان را تجربه کنید.


فال روز متولدین اردیبهشت: باوجود اینکه شما دیروز می‌دانستید که دقیقاً چه حرفهایی می‌خواستید بزنید، امروز دوباره در روش بیان خود تجدید نظر می‌کنید. عجیب اینکه هرچقدرکه آرزوهای شما شدیدتر می‌شوند شما بیشتر از قبل تنبلی و بی‌تحرکی خود را توجیه می‌کنید. پس باید سریعتر تصمیمی جدی گرفته و عزم خود را جزم کنید. اما اگر قبلاً تصمیم خود را گرفته‌اید و می‌دانید که چه می‌خواهید روی نتیجه کارتان فکر کنید.

فال روزانه


فال روز متولدین خرداد: ممکن است امروز شما با اعضای خانواده‌تان و یا با شریک زندگی‌تان مشکل پیدا کنید، اما باید انقدر باهوش باشید که این شرایط سخت را به لحظاتی خوش بدل کنید. بهرام سیاره فرمانروای شما در خانه پنجمتان یعنی خانه بازی و شادی قرار دارد و شما را قادر می‌سازد از زیر سلطه و نفوذ شخصی که می‌خواهد شما را کنترل کند فرار کنید. فراموش نکنید که شما موظف نیستید مشکلات تمام آدمها را حل کنید.


فال روز متولدین تیر: شما در حال تلاش برای فهمیدن ارزش کمکهای خود به دیگران هستید. شما می‌توانید برای این کار خصوصیات منفی و مثبت خود را بررسی کنید؛ اما متوجه خواهید شد که می‌توانید کارهای زیادی را انجام دهید. اگر این روزها در محل کار مورد تحسین  و تشویق دیگران واقع نشوید، ممکن است دلخوری‌های شما تبدیل به عصبانیت شود! فراموش نکنید در حال حاضر اگر آنها باعث رضایت شما نمی‌شوند لزومی ندارد احساسات منفی خود را مطرح کنید.


فال روز متولدین مرداد: شما شدیداً احساس می‌کنید که کسی که خیلی دوستش دارید دلتان را شکسته است، ولی دلیلی نمی‌بینید که رنجهای درونی خود را به او بگویید. شما دوست ندارید که در مورد نقاط ضعف خود با او صحبت کنید؛ چرا که فکر می‌کنید این کار باعث قدرتمند شدن او می‌شود! شما ترجیح می‌دهید احساساتتان را تحت کنترل خود داشته باشید، بنابراین به هیچ کس اجازه ندهید که شما را زیاد به حرف بگیرد!


فال روز متولدین شهریور: امروز موج تازه‌ای از جدیت وارد زندگی شما می‌شود و شما چاره دیگری جز پذیرفتن آن ندارید. شما دوست ندارید گذشته خود را مرور کنید تا بفهمید که چه چیزهایی برایتان مهم‌تر بودند، ولی مثل اینکه چاره دیگری ندارید و باید تغییری در زندگی خود بدهید. داشتن یک نظریه ثابت و محکم بهتر از بر هم زدن اصول و قوانین مورد تایید همگان است.


فال روز متولدین مهر: شما امروز وقتی که سعی می‌کنید دیگران را خوشحال کرده و لبخند را بر روی لبانشان بنشانید، ظاهراً خیلی مهربان به نظر می‌آیید. ولی اگر به نیازهایتان توجه نشود هرلحظه عصبانی‌تر می‌شوید. از دست دادن کنترل اعصاب خود روش خوب و درستی برای شما نیست. در عوض از نگرشهای منفی‌تان فاصله بگیرید و خودتان را برای آینده‌ای که در انتظارتان است آماده کنید.


فال روز متولدین آبان: شما باید قبل از شروع کردن یک کار جدید کارهای قبلی‌تان را تمام کنید. اما خودتان فکر می‌کنید که قبلاً همه کارهایتان را انجام داده‌اید. شما هنوز کارهای ناتمام زیادی دادید و اصرار و پافشاری‌تان فقط روند کار را طولانی‌تر می‌کند. بهرام منطقی وارد دوازدهمین خانه‌تان یعنی خانه فرجام و نتیجه‌ها می‌شود و این نشانه‌ای برای شما می‌باشدکه موضع‌تان را تغییر بدهید. پس معطل نکنید و همین الان دست به کار شوید.


فال روز متولدین آذر: تعطیلات آخر هفته فرا رسیده است، ولی مسئولیتهای زیادی روی شانه‌های شما سنگینی می‌کند و در عین حال شما به کمی استراحت نیاز دارید. متاسفانه شما در روز اصلاً وقت کافی برای استراحت کردن پیدا نمی‌کنید، برای اینکه بین نیازهای شخصی و کارهایی که باید در محل کار انجام دهید گرفتار شده‌اید. به جای اینکه تلاش کنید این تفاوتها را از بین ببرید، سعی کنید به آرامش برسید تا میزان استرسهایتان نیز کاهش پیدا کند.


فال روز متولدین دی: حالا که بهرام منطقی وارد دهمین خانه‌تان یعنی خانه کاری شده است، شما به نقش و وظایف خود در محل کار فکر می‌کنید. برای شما برنامه‌ریزی کردن برای یک سری فعالیتهای جدید در محل کار آسان‌تر از داشتن یک گفتگوی عاشقانه با فرد مورد علاقه‌تان است. لزومی ندارد با برقرارکردن یک دوستی عاشقانه خودتان را به زحمت بیندازید! شما می‌توانید فقط دنبال خوشبختی و سعادت خود باشید.


فال روز متولدین بهمن: امروز روابط دوستانه برای شما در اولویت قرار دارند، ولی صحبت کردن در مورد مفاهیم عمل‌گرایانه می‌تواند سبب عوض شدن موضوعات زیر بنایی‌تر مثل مفاهیم مربوط به زندگی و عشق در نظر شما شود. شما همیشه در نظر داشتید که یک دانش آموز باشید و همچنین واقعاً دوست دارید آنچه را که می دانید به دیگران هم یاد بدهید. فراموش نکنید که لازم است دوباره در قدرت ریسک‌پذیری خود تجدیدنظر کنید.

فال روزانه

فال روز متولدین اسفند: شما می‌توانید فشاری که این هفته از طرف رئیس و دیگر افراد مافوقتان در محل کار روی شما بوده را حس کنید.  اما در هفته آینده لازم است که برای این موانع و تنشهایی که در جلوی راهتان است فکری بکنید، وگرنه مجبور خواهید بود برای چیزهای خیلی ساده و معمولی مربوط به خود با آنها  درگیر شوید. فقط باید حین صحبت کردن با آنها حواستان را خوب جمع کنید، چون همه چیز بیشتر از آن چیزی که شما فکر می‌کنید ممکن است تغییر کند.

آبشار در خواب سیلی است

آبشار در خواب سیلی است از حوادث غیر مترقبه که قدرتی عظیم پشت آ ن است. حوادثی که واقع می شوند و بیننده خواب نمی تواند جلوی وقوع آن را بگیرد. هر قدر عظمت و ارتفاع آبشار بیشتر باشد عظمت آن حادثه بیشتر است و نزدیکی و دوری ما نیز در خواب نسبت به جا یی که آبشار فرو می ریزد دوری و نزدیکی ما را به حادثه ای که خواب پیش بینی می کند نشان می دهد. اگر زیر آبشار ایستاده

باشید حادثه با شما ار تباط مستقیم دارد ولی اگر از دور شاهد و ناظر فرو ریختن آن باشید حادثه به شما مربو ط نمی شود و احتمالا ناظر آن خواهید بود. اگر آبشاری که در خواب می بینیم آبی روشن و صاف و زلال داشته باشد حادثه ای که واقع می شود خیر و برکت همراه می آورد. آب متعفن بیماری

عکس های عاشقانه

است. اگر از ایستادن زیر سقوط آب آبشار خوشتان می آید و از آن لذت می برید در مسیر حادثه ای مطلوب قرار می گیرید و سودی عایدتان می شود که این سود از شما نیز می گذرد و دیگران را متمتع می سازد ولی اگر فشار آب را با ناراحتی احساس کردید و در عالم خواب می خواستید از زیر جریان آب خود را نجات دهید و کنار بروید نشان آن است که گرفتار رنج و غم می شوید.

تصاویر عاشقانه

آبادی

 
تعبیر خواب به روایت امام جعفر صادق
دیدن آبادانی در خواب بر چهار وجه استصلاح کارهای این جهان

خیرو منفعت

داد و کامرانی

عکس

گشایش کارهای شایسته
تعبیر خواب به روایت محمد بن سیرین
اگر آبادانی کردن ببیند مثل آباد کردن مسجد و مدرسه و بمارستان و سایر جاهای عام المنفعه
تعبیر خواب به روایت منوچهر مطیعی تهرانی
آبادی دو مفهوم را تداعی می کند. اول عمران و آبادی و دوم ده و روستا. در مورد نخست چنان چه در خواب ببینیم که مشغول آباد کردن جائی هستیم ویا به بنای ساختمانی مشغولیم، دو صورت دارد . اگر آن جا که در خواب دیده ایم در اصل آباد و ساخته شده و معمور است که خواب ما گویای بیهودگی کار ما است و خواب ما می گوید عملی کاملا بی ثمر انجام می دهیم و اگر آن جا بایر و ویرانه است و ما آن را آباد کنیم نشان خیر و صلاح و نیک فرجامی است. اگر زمینی را که احساس می کنید به خودتان تعلق دارد می سازید و آباد می کنید، بخصوص اگر در آن کشت می نمائید خواب از عشق و ازدواج نزدیک با شما سخن می گوید. چنان چه ازدواج کرده و تشکیل خانواده داده باشید در زمینه حرفه و شغل خود

عکس های خفن

کاری مستقل از امور دیگر انجام می دهید که سود بخش است و به گفته ابن سیرین خیر و فایده نصیب شما می شود. اتفاق می افتدکه در خواب می بینید بنای آباد ساخته شده ای ناگهان فرو ریخت و ویران شد. این نشان آن است که به اهل آن جایگاه آسیبی وارد می آید و مصیبتی می رسد. چنان چه خودتان را در جائی آباد و معمور مشاهده کنید که در خواب از مشاهده آن همه عمران و آبادی تعجب کنید به همان نسبت که آبادی دیده اید بهره مند و کامیاب می شوید و خلاف این نیز صادق است یعنی اگر جای آبادی را ویران مشاهده کنید و خودتان در آن ویرانی باشید انتظار یک خسارت یا زیان را داشته باشید، از امام جعفر صادق _ع _ نقل است که دیدن آبادی نشانی از گشایش کارهای بسته است. به نوشته نفایس الفنون اگر خود را در ده یا روستا شهرستانی آباد ببینید امنیت و آرامش می یابید. چنان چه بیننده خواب ببیند که در دهی گم شده نشانه شرو فساد و بدی است

آب

آب
 
تعبیر خواب به روایت امام جعفر صادق
غوطه خوردن و فرو رفتن در آب را به پنج وجه تعبیر باشد

یقین

قوت

تعبیر خواب

کار صعب و دشوار

همدم و هم صحبت کسی شدن

در خدمت مقام مهم شهر بودن
تعبیر خواب به روایت محمد بن سیرین
اگر ببیند از آب صاف و گوارایی بسیار خورد عمرش طولانی و زندگیش با خوشی همراه خواهد بود

اگر ببیند آب شور می خورد تعبیر آن برعکس است

اگر ببیند از دریا آب گوارا می خورد به اندازه آن از پادشاه مال و نعمت به او میرسد

اگر ببیند همه آب دریا را میخورد پادشاهی همه جهان را به دست میگیرد

عقیده بر این است به همان اندازه مه از آب دریا خورده است اگر آب صاف و روشن باشد بزرگی و مال و نعمت به دست می اورد و اگر آب تیره باشد رنج و سختی و ترس و وحشت به او می رسد

اگر ببیند آب گرم میخورد گرفتار بیماری خواهد شد

اگر ببیند بی خبر آب گرم برویش ریخته اند بیماری گریبانش را خواهد گرفتو اندوه بزرگی به او برسد

اگر ببیند در آب افتاده است رنج و غم گریبانش را خواهد گرفت

اگر ببیند با جام آب بر میدارد فریفته مال و ثروت شده و خواهد شد
تعبیر خواب به روایت حضرت دانیال
اگر ببیند باغ و کشتزارها از جویها و رودها آب می دهد تعبیرش آنست که به مال دست می یابد و از غصه و اندوه رها میشود.

اگر ببیند به مردم آب میدهد بر دینداری و دیانت و کارهای نیکو و پسندیده دلالت دارد

اگر ببیند تن به آب سپرده و سالم است به کارهای مهم مشغول میشود و شغلهای شایسته پیدا میکند به مرحله ای چون ریاست و سروری میرسد و سخنش پذیرفته میشود و قادر به گشودن معضلات آن شغل خواهد شد

اگر ببیند به درون آب صاف و زلالی رفته و آب تن او را پوشاند بر استحکام و قوت دین و اعتقادی او دلالت دارد و توکلش بر خدای متعال است و دلالت دارد بر اینکه کارهئی که انجام میدهد درست است و نتیجه مطلوب خواهد داشت

اگر ببیند به باغ آب میدهد در انتخاب و گزینش همسر موفق خواهد بود

اگر ببیند که آب پاک روی او ریختند دلیل آنست که خیرو منفعتش به دیگران میرسد و اگر باکسی همراه شود هردو سود خواهند برد و متمتع خواهند شد

اگر ببیند آب نا پاک و تیره بروی او ریختند دلیلش آنست که خیرش به دیگران نمی رسد و همیشه در فکر خود است تا دیگران و در امور خودش را بر دیگران ارجح میداند
تعبیر خواب به روایت منوچهر مطیعی تهرانی
دیدن آب در خواب خوب است و نشان روشنایی و صفاست اما باید دید آب چه وضعی دارد و دارای چه کیفیتی و کمیتی است . بهترین نوع آب در خواب آب روشن و صاف و کم عمق است که در جوی روان باشد و سنگریزه های کف جوی یا نهر دیده شود. آب جوی بهتر از آب راکد در برکه یا آبگیر است زیرا جریان روشن آب جریان روشن زندگی بیننده خواب را نشان می دهد و این بهتر می شود اگر در چنین آب روانی ماهی دیده شود . بخصوص ماهی سرخ و سفید از آنگونه که در حوض و استخر نگه می داریم . آب راکد و تاریک اندوه است وغصه و آب لجن آلود ابتلاست. ابتلا به امور دست و پاگیر که زحمت و گرفتاری بوجود می آورند و آرامش را از انسان میگیرند. موج ستمی است که برشما وارد می آید همراه با غصه و نگرانی ولی چنانچه موجی برخاست و شما را ازجای کند و به ساحل یا پایاب افکند پس از چندی تحمل ناراحتی به نجات و آسودگی می رسید. آب صاف و روشن همانطور که گفته شد عیش و شادمانی وعمر دراز است و این بهتر می شود اگر همراه آب روشن و صاف که در جوی روانست راه بروید چون این کامروایی شما را باز می گوید. تعفن آب و تاریکی آن بیماری است. آب سیال و روان ولی زیاد و خروشان مشروط بر اینکه شاهد تماشای آن باشید نه درون آن نشان قدرتی است که با آن رو برو می شوید و با آن رویارو قرار می گیرد. اگر درون چنین آبی غوطه ور می خوردید با زور مندی دست و پنجه نرم می کنید که احتمالا زیانی به شما نمی رساند ولی تمام نیرویتان را صرف می کند و می گیرد. اگر از چنین آبی مانند رودخانه و نهر خروشان یا سیلابی که در مسیل و بستر محدودی روانست عبور کردید و به پایاب مقابل رسیدید از هول و هراس آفتی رهایی می یابید. اگر از آب رودخانه یا سیل برگرفتید و نوشیدید دو صورت دارد. یا آب کثیف است یا روشن و صاف. آب کثیف مال و بهره است که از طریق نا مشروع و نادرست نصیب شما می گردد و آب روشن چیزی است مادی و مالی که از راه پسندیده به چنگ می آورید و بهره مند می شوید. اگر بر زمین آب ریخته شود و جمع شده باشد بطوری که بدون آلودگی پا نتوانید از آن عبور کنید نشان آن است که در کاری ناخواسته وارد می شوید. اگر در حالت خواب اکراه داشتید و نمی خواستید از آن محل آب گرفته بگذرید کاری پیش می آید که مطلوب شما نیست و دست و پاگیر است ولی اگر با اشتیاق خواستید از آنجا بگذرید کاری سرگرم کننده سر راهتان قرار می گیرد که در پایان بی ضرر یا کم ضرر است . اگر در خواب دیدید که با لیوان یا کاسه آب می خورید در جشنی عشرت آور و عیش آمیز شرکت می کنید که جشن و سرور به شما تعلق ندارد و احتمالا مثل مهمان از آن سهم می برید. آب گرم نوشیدن تحت هیچ شرایطی در خواب خوب نیست و نشانی از بیماری است که باید مراقب صحت و سلامت خود در دو هفته آینده باشید.چنانچه در خواب ببینید که کسی به روی شما آب گرم پاشید یا آب ریخت و آن آب کثیف و آلوده و متعفن بود یک بیماری در پیش دارید و اگر دیدید شما روی کسی آب گرم ریختید آن شخص اگر آشنا و شناخته شده باشد در حق او ستم روا می دارید یا به یکی از بستگان بلا فصل خود آسیب وارد می آورید و اگر آن شخص ناشناس باشد نیتی بد در شما پیدا می شود که بهتر است پرهیز کنید و در روزهای آینده دست به کاری نزنید کهنتیجه بد آن متوجه مردم شود. جوشاندن آب فتنه انگیزی است. سماور پر از آب جوش همسر بد خلق و خشمگین است. کوزه یا سفال پر از آب دوست مهربان است و این دوست می تواند یک زن باشد.اگر کوزه ای پر از آب داشتید و شکستید و آب آن به زمین ریخت در حق دوستی شفیق ناسپاسی می کنید و نعمتی را از دست می دهید . اگر دیدید یکی در مقابل شما با لیوان یا کاسه و یا ظرف دیگری آب می نوشد مجذوب کاری می شوید که فکر می کنید انجام آن به سود شما می تواند باشد. آب ناودان اگر روشن باشد رحمت است و اگر گل آلود و کثیف باشد زحمت است

tabire khab

شناور بودن‌ روی‌ آب‌ می‌تواند نماد شناور بودن‌روی‌ احساسات‌ و عواطف‌ ما و سازگاری‌ با ضمیرناخودآگاهمان‌ باشد. معلق‌ بودن‌ در هوا نیز همان‌تعبیر پرواز را دارد. شناور بودن‌ معمولا نمایانگراحساسات‌ آرامش‌ و آزادی‌ کلی‌ و جاری‌ شماست‌. ازجنبه‌ منفی‌، شناور یا معلق‌ بودن‌ می‌تواند سمبل‌درونگرایی‌، سردی‌، گوشه‌گیری‌، کمبود معاشرت‌ وارتباط یا ضرورتی‌ برای‌ تعلیم‌ و آموزش‌ دیدن‌ باشد.به‌ هر حال‌ به‌ منظور تعبیر صحیح‌ هر خوابی‌، لازم‌است‌ که‌ به‌ نحو مطلوب‌ و شایسته‌ای‌ خودتان‌ راارزیابی‌ کرده‌ و صداقت‌ به‌ خرج‌ دهید. معانی‌ و تعابیرهمه‌ خوابها بسیار شخصی‌ و مختص‌ بیننده‌ خواب‌هستند

مرده

مرده
 
تعبیر خواب به روایت امام جعفر صادق
دیدن کفن مرده درخواب بر سه وجه است.

پروفایل

اول: مال. دوم: ظاهرشدن مشکل. سوم: فساد دین. اگر دید مرده زنده شد و معروف بود، دلیل مال است. اگر پادشاهی این خواب بیند، دلیل که علم و حکمت آموزد و از شغلی که طمع بریده بود باز یابد.
تعبیر خواب به روایت محمد بن سیرین
اگر کسی مرده را دید و از او پرسید که تو مرده بود او گوید که من زنده ام، دلیل که احوال مرده در آن جهان مرده در آن نیکو بود و حق از وی خشنود بود.اگر دید جامه خود به مرده داد، دلیل غم و اندوه است. اگر دید مدره ای قران به وی داد یا کتاب فقه، دلیل بر توفیق یافتن طاعت بود. اگر بیند مرده ای جامه می فروخت دلیل که از آن نوع جامه گران شود. اگر در خواب مرده را نالان دید، دلیل که آن مرده بدکردار بوده در دنیا. اگر دید مرده از درد سر می نالید، دلیل که در دنیا با مردم تکبر کرده باشد. اگر دید مرده از درد چشم می نالید، دلیل که غیبت مردم باشد. اگر دید از درد دندان می نالید، دلیل که فحش بسیار به مردم داده باشد اگر از پهلو می نالید، دلیل که با زنانِ بدکردار بوده باشد. اگر از درد شکم می نالید، دلیل که حرام خورده باشد. اگر بیند مرده جامه های نیک پوشیده بود، دلیل که با ایمان از دنیا رفته باشد. اگر مرده را با جامه های سفید بیند، دلیل که در آخرت حال او نیکو بود. اگر مرده را جامه های سیاه بیند به خلاف این است و جامه زرد و کبود، دلیل معصیت است. اگر مرده را جامه پوشانید، دلیل که اجلش نزدیک است.
تعبیر خواب به روایت ابراهیم کرمانی
اگر دید مرده زنده شد. دلیل که حالش نیکو بود. خاصه مرده را گشاده روی بیند. اگر زنده را مرده یند به خلاف این است. اگر پدر مرده خود را با جامه های نیکو دید و خرم، دلیل که کارش ساخته و دولتش زیاد شود. اگر زن مرده خود را بیند، دلیل که درویش شود. اگر پسر مرده خود را دید، دلیل که از غم برهد. اگر زنی بیند پسر مرده او زنده شد، دلیل که غایبش از سفر بازآید. اگر دید مرده را زنده کرد، دلیل که زنده رامسلمان کند. اگر دید از پس مرده شد، اگر آن مرده مصلح بود، دلیل که راه او گزیند، اگر مفسد بود، دلیل که بیمار شود و شفا یابد.

عکس پروفایل


تعبیر خواب به روایت منوچهر مطیعی تهرانی
مرده دوست و مهمان است و یدنش علتی برای ترس و وحشت در خواب نیست . اگر در خواب مرده ای را ببینید دوستی را ملاقات می کنید یا مهمانی برای شما می رسد. اگر مرده را در لباس خوب و چهره بشاش ببینید هم برای بیننده خواب خوب است و هم نشان آن است که روح مرده در آرامش به سر می برد. اگر مرده در لباس ژنده و پاره و چهره اش عبوس و گرفته باشد خواب ما می گوید غم و ناراحتی برایمان پیش خواهد آمد و گرفتار سختی و تنگی می شویم. اگر مرده در این حالت چیزی به شما بدهد خوب است ولی اگر چیزی از شما بگیرد و ببرد خوب نیست. اگر مرده شما را دعوت کند و شما همراه او بروید خوب نیست. وقتی که یک زنده را مرده ببینیم و آن زنده آشنا باشد نشان طول عمر و سلامت او است. اگر در خواب ببینید کسی که مرده آمد و کنار شما نشست خوب است ولی اگر مرده شما را دعوت کرد و نزد خود نشاند خوب نیست و اگر دست بر گردن شما افکند بدتر است. اگر کسی در خواب ببیند لباس خود را به مرده می دهد خوب نیست و نشان آن است که سلامتش به خطر می افتد و زیان می بینید و به آبرویش لطمه وارد می آید. اگر بر عکس ببینید از مرده لباس می گیرید خوب است چرا که حرمت و عزت و احترام و آبرو به دست می آورید.