گرت بیل ،‌چپ پای سرعتی تاتنهام ، بزرگترین خطر برای رئال مادرید

بدون شک اگر یک بازیکن از تاتنهام باشد که رئال مادرید بخواهد خیلی حواسش را به او جمع کند ، آن گرت بیل است .

گرت بیل ، در کنار اوزیل ، یکی از بهترین چپ پاهای حال حاضر فوتبال اروپاست . این ستاره پست هافبک و دفاع کناری ، در 20 اکتبر متولد شد . در آن روز ، تیمش در یک بازی چمپیونزلیگی از اینتر 4-0 عقب بود و بازیکن ولزی با هت تریک خود روی سه حرکت فوق العاده و در هم کوبیدن مایکون ، ستاره آن بازی بود . فن در فارت بعد از آن بازی گفت :"‌او نابودگر است"
گرت فرانک بیل (16-7-1989) کار خود را در کاردیف (ولز) آغاز کرد و در هشت سالگی مورد توجه استعدادیابان ساوتهمپتون قرار گرفت . در انگلیس ،‌در سن 14 سالگی 100 متر را در 11.4 ثانیه می دوید تا آمار فوق العاده ای را به ثمر برساند .
روند رو به رشد شگفت انگیزی داشت . در 16 سالگی اولین بازیش را در لیگ انگلیس انجام داد ، اما بعد از یک سال و نیم حضور در ساوتهمپتون (5 گل در 45 بازی) راه اسپورز را در فصل 08-07 با قیمت نه میلیون یورو را پیش گرفت . شروعش در لندن به علت مصدومیت ها و بی توجهی وحشتناک بود . تاتنهام 24 بازی اولش با حضور او را نبرد تا برخی بگویند که "طلسم بیل" تاتنهام را گرفته است . بعد از آن ، شانس به او لبخند زد و حالا در اسپورز به بازیکن بسیار مهمی تبدیل شده و در 112 بازی ، 17 گل زده است .
روبرتو مانچینی یکی از شیفتگان اوست (" بدون او ، تاتنهام پنجاه درصد افت می کند) و قراردادش را با وایت هارت لین تا 2015 تمدید کرده تا به پر درآمد ترین بازیکن تبمش مبدل شود . هر چند که بیل هنوز متوضع است :" نمی خواهم جلب توجه کنم . نه اهل پارتی هستم و نه شماره می دهم . دختر ها عکس های من را روی پوستر دیوارهایشان نخواهند زد . "
البته بعید است که دختر بچه های عشق فوتبال ولزی هم این طور فکر کنند . او جای رایان گیگز را در کشورش گرفته است و در حال حاضر 27 بازی ملی در کارنامه دارد . جوانترین بازیکن تاریخ ولز از نظر شروع به کار در بازیهای ملی است (16 سال و 315 روز) و در 27 می 2006 ، در بازی تیمش با ترینیداد و توباگو ، پاس گل پیروزی بخشی را داد .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد