براویا

متور براویا چیست؟

براویا نام برندی از شرکت سونی است که برای تلویزیون های ال سی دی، تلویزیون های پروجکشن، پروژکتورها و سینماهای خانگی این شرکت استفاده می شود. براویا مخفف عبارت انگلیسی بهترین سازه تفکیک پذیری صدا و تصویر یکپارچه است. تمامی ال سی دی های دارای تفکیک پذیری بالای سونی در امریکای شمالی از سال ۲۰۰۵ دارای لوگوی براویا بوده اند.نام براویا از تابستان سال ۲۰۰۵ جایگزین برند سابق ال سی دی وگا که شرکت سونی برای محصولات تلویزیون ال سی دی خود استفاده می کرد شد.(عکس های اولین تلویزیون های براویا هنوز مارک وگا را بر خود می بینند.)
 

 

 
برند براویا هم چنین در گوشی های تلفن بازار ژاپن به چشم می خورند.

 
به طور کلی بعد از عرضه سزی محصولات WEGA و موفقیتی که شرکت سونی به واسطه این محصولات به دست آورد، مدیران و مهندسان این شرکت تصمیم گرفتند تجربه گذشته خود را با تکنولوژی جدید ترکیب کنند تا این بر قدرتمند تر از گذشته خود را با تکنولوژی جدید ترکیب کنند تا این بار قدرتمند تر از گذشته در بازار تازه نفس تلویزیون های LCD ظاهر شود. نتیجه تلاش و مدیران و مهندسان سونی یک نتیجه مثبت و تاثیرگذار داشت که ما آن را با نامBRAVIA در بازار مشاهده میکنیم.
 
شاید این سوال برای شما دوستان عزیز به وجود آید که چرا سونی نام براویا را برای محصولات جدید خود انتخاب کرده است. نام BRAVIA از ابتدای کلمات جمله معروف "Best Resolution Audio Visual Architecture" گرفته شده و در لغت به معنای "بهترین کیفیت صدا و تصویر به وسله معماری بی عیب و نقص" است. پس با وجود این مسئله می توان دریافت که سونی چقدر روی کیفیت و امکانات سری محصولات جدید خود تاکید دارد که در نام این محصولات آنقدر دقت به خرج داده است.
 
متور براویا برای افزایش کیفیت تصاویر با افزایش contrast و sharpness است.شما باید بدونید که این حالت فقط در فیلم ها و عکس ها کار میکنه , متور براویا رنگ ها را طبیعی تر نمایش میدهد و کنتراست را بالاتر برده و تصاویر شفاف تر به نمایش در می آید.
 
اشاره به این موضوع حائز اهمیت است که شرکت سونی در ابتدا تلویزیون های LCD خود را با نام LCD WEGA به بازار عرضه می کرد( تا تابستان 2005) اما بعد از مدتی تصمیم گرفت با کمی تغییرات در تکنولوژِی های موجود در این نوع تلویزیون آن را با نام BRAVIA به بازار عرضه کند. پس به طور ساده می توان گفت BRAVIA نسل کاملا توسعه یافته تلویزیون های WEGA است که در پاییز 2005 به بازار عرضه شد.

 
سونی (به ژاپنی: ソニー株式会社, Sonī Kabushiki-gaisha؛ به انگلیسی: Sony Corporation) یک شرکت چند ملیتی و چند شعبه‌ای می‌باشد که مرکز آن در توکیو ژاپنی است. این شرکت همچنین یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های رسانه‌ای جهان با درآمد ۶۸٫۳۹ میلیارد دلار (۲۰۰۶) واقع در میناتو توکیو است. سونی یکی از تولید کنندگان پیشرو در محصولات الکترونیک، محصولات صوتی تصویری، ارتباطات، بازی‌های ویدیویی، و فن آوری اطلاعات برای بازارهای عادی و حرفه‌ای است که این شرکت را تبدیل به یکی از ثروتمندترین شرکت‌های جهانی کرده است. فعالیت‌های اصلی در زمینهٔ تجارت این شرکت شامل شرکت سونی (Sony Corporation)، فیلمسازی سونی، بازی‌های کامپیوتری سونی، شرکت سونی اریکسون و شرکت بازرگانی سونی می‌باشد.

 سونیا بیطوشی
 
سونی برای آنکه تاوت سری bravia را با دیگر محصولات نشان دهد از شعار "Color like, no Other" استفاده کرده است تا با این مسئله حرکت جدید خود را برای یک انقلاب تصویری به نمایش بگذارد. در مجموع سونی شرکتی است که بسیاری از افتخارات خود را از دنیای تصویر به دست آورده، برای همین هیچ گاه در این موضوع بی گدار به آب نی زند!!! پس خیالتان راحت باشد که پرداخت قیمت بالاتر برای محصولات این شرکت هیچ گاه اشتباه نخواهد بود. البته اسم سونی به قدری در بازار کشورمان جا افتاده که کاربران راضی می شوند مبلغ 500 تا 600 هزار تومان بیشتر برای خرید محصولات این شرکت پرداخت کنند چون فقط اسم سونی روی این محصولات وجود دارد. شاید سونی دوستان از این حرف من ناراحت شوند و بگویند پول اسم را نمی دهیم بلکه پول کیفیت و قابلیت های محصولات سونی را می دهیم. البته من این حرف را قبول دارم( واقعا قبول دارم) چرا که چیزی که بیش از کیفیت سونی تاثیر گذار است وجود نام این شرکت ژاپنی خواهد بود که در بسیاری از موارد باعث اطمینان خاطر کاربر می شود. شاید با خودتان بگویید هدفت از این حرف ها چیست؟ من از بین این کلمات فقط یک هدف را دنبال می کنم و آن هم آشنایی هر چه بیشتر شما با سری محصولات جدید شرکت سونی است؛ پس با من همراه باشید تا نیم نگاهی به این محصولات دوست داشتنی بیندازیم...
 
شرکت سونی 6 سری از محصولات bravia را بر اساس کارایی و امکانات به بازار عرضه کرده است (البته در بازار های دیگر کشورها سوی های دیگر هم وجود دارد) تا با این روش امکان انتخاب بهتر یک محصول مناسب را به کاربر بدهد. در مجموع این 6 سری که بعضی از آنها در تکنولوژی های خاصی با یکدیگر تفاوت دارند به صورت سری X, سری N, سری H, سری C, سری E و سری  L نام گذاری میشوند.

سونیا بیطوشی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد